Denne uges Greenkeepers Corner udkommer en smule sent. Dette beklager jeg.

Som mange af jer ved, har hul 1 – 6 været lukket ned for spil, på grund af arbejde i forbindelse med opretning af fairways. Henover dagen, Tirsdag, var der otte frivillige medlemmer, der deltog i opretningsarbejde, sammen med vores fire greenkeepere, med river, skovle og asfaltskrabere. Der blev knoklet og lagt 65 tons harpet muld ud på hul 2 og hul 4. Herefter blev der tromlet, sået og revet igen. Vi startede ud kl. 7 og sluttede dagen ved 16:30-tiden.

Onsdag morgen mødte vi igen ind kl. 7 og opdagede at skybrudende herover natten til Onsdag havde ødelagt det meste af gårsdagen arbejdet. Arbejdet fortsatte på hul 6, hvor der blev kørt jord ud, som blev fyldt i render og huller. Kl. 8:30 åbnede himlen sig op på ny kombineret med lyn og torden, hvorfor vi måtte søge læ i klubhuset. Efter en halv times tid, stod det klart, at skybruddet ville vare ved, og arbejdet måtte indstilles for dagen.

Greenkeeperne bruger nu al deres energi i dag, Torsdag, på at rette skaderne op på hul 2 og 4, samt rette hul 6 op. I den forbindelse, er hullerne 1 – 6 lukket for spil for i dag som følge af opretningsarbejdet.

Som følge af ovenstående, bliver der ikke klippe semirough i dag, så den kan syntes lidt høj.

Skulle du have konstruktive idéer eller observationer omkring banen, så kontakt mig endelig.

Henrik Baltz