Så har vi fået en solbrun chef Greenkeeper tilbage fra ferie. Det betyder naturligvis, at det er tid til opdateringer omkring arbejder på banen.

Under Sørens ferie, har Mikael haft ansvaret for driften, og det må siges at være fuld ført til punkt og prikke. Som I ved, er der utrolig meget vækst i græsset lige nu grundet gunstige vejrforhold. Derfor har der udelukkende være fokuseret på, at hold græsset i en rimelig højde. Der har dog været lidt tid til regulering af sivene i vores søer. Der er dog stadig arbejde der skal gøres dér, det er vi opmærksomme på. Nu er vi fuldtallige igen på Greenkeeper Gården!

Som mange af jer har bemærket, er greens nu blevet prikket. Vi fik nye spyd til vores prikkemaskine for nogle uger siden, men grundet vejrforhold og turneringer, har vi ventet med dette til umiddelbart efter. Spydene som er Ø 12 mm. formet som et X, sendes 100mm ned i greenen, for at give luft, fugt og lys til rødderne. Dette giver bedre sundhed for vores greens, fjerne stress der potentielt giver “dollar spots/svamp, og samtidigt tager greens bedre imod bolden ved indspil. Om en uge tid, vil de bliver dresset, således de huller der ikke er groet til eller trådt til, fyldes ud.

Rødderne fra lindetræerne ved putting greenen gror med fuld fart ind i under putting greenen. Dette har gjort, at putting greenen mod øst bliver klippet længere ind. Vi har nu fundet en løsning på dette. Rødderne bliver skåret over inden for de næste dage, således de ikke ødelægger putting greenen yderligere.

Tirsdag og Onsdag i næste uge påbegynder vi opretning af fairways på hul 1 – 6, som lukkes ned disse to dage. D. 12. og 13. September lukkes Kirsebærholmen ned for spil for samme arbejde. Dommerudvalget har møde primo næste uge, omkring hvorledes vi skal spillemæssigt agerer efter arbejdet er udført. Dette bliver meldt ud og vi beder indtrængende om, at man følger disse retningslinjer. Desto mere vi følger disse, desto hurtigere restituerer vores dejlige bane. Vi har lige nu ni medlemmer der har tilmeldt sig til at deltage i arbejdet frivilligt. Nogle har tilmeldt sig et par timer, nogle har tilmeldt sig en dag og nogle har tilmeldt sig flere dage. Hvis du tænker, at du kunne tænke dig at give en hånd med, så kontakt mig endelig på Bon@bonagent.dk, så registreres du. Der vil være fuld forplejning og ingen bliver overanstrengt. Kom også endelig forbi og bare for at kigge på og for at få en kort sludder omkring arbejde. Alle skal være så hjertelig velkommen. Vi er sikre på, at det bliver super hyggeligt. Vi tænker at arbejde fra kl. 07 – 19, så der skulle være rigeligt tid til at møde os derude.

Skulle du have bemærkninger eller konstruktive idéer til banen, så kontakt mig endelig. Input er altid interessant.