Kære medlemmer

I går, Tirsdag, valgte Lars Bretlau at bruge en feriedag på at hjælpe vores greenkeepere. En absolut kærkommen hjælpende hånd, i en tid hvor der er så meget vækst i banen, at greenkeeperne dårlig kan følge med. Lars fik buskryddet rundt om de hvide pæle på hul 1 – 6 og rundt om træerne på hul 1 – 8. Tusind tak for din store hjælp, Lars!

Skulle du, eller et par venner/veninder, få lyst til også at give en hjælpende hånd med, så kontakt mig endelig. Klubben giver en frokost efter endt arbejde. Arbejdet kan bestå i lidt let buskrydning, fylde boldvaskere med sæbevand, tømme skraldespande, rive lidt bunkers mv. Ingen kommer til at lide overlast.

Apropos vækst i banen, så klippes fairways nu tre gange om ugen. Dette kræver en ekstra arbejdsdag fra greenkeepers. I en tid hvor der også afholdes lidt sommerferie, er der virkelig pres på mandskabsmæssigt. Der forekommer lidt klumper af afklippet græs på fairways og semiroughen. dette er ganske enkelt fordi græsset er meget saftigt og desværre ikke noget vi kan gøre meget ved.

De nævnte Dollar spots i sidste uges indlæg lader nu til at restituerer. Der blev sprøjtet med jern i tide og det har haft en positiv virkning på problemet.

Vores greens fremstår en smule gule disse dage. Dette er ganske enkelt fordi de er blevet en lidt stressede efter at være blevet klippet i 2,6mm i en længere periode. Klippehøjden er nu sat til 3,0mm, så hvis greens føles en smule langsommere er dette årsagen. Vi håber, at vi snart kan vende tilbage til de 2,6mm. I næste uge bliver der sprøjtet med jern, til behandling af dollar spots og for at gøre greens grønnere. Ligeledes bliver der sprøjtet med afspændningmiddel, som gør at græsset holder lidt bedre på vandet.

Vi har en brud på vores vandings infrastruktur, dette repareres absolut snarest, men indtil da er der desværre lukket for vanding. Der er fugt i jorden, så umiddelbart ingen alarm på dette.

Der er nu lagt en udslagsmåtte på herrernes 9. teested. Det lille græsareal kunne desværre ikke bære trafikken, så vi måtte tage konsekvensen af dette, indtil vi forhåbentligt får tilladelse til udvidelse af teestedet.

Remisen på 8. hul blev buskryddet Tirsdag, så nu skulle det være nemmere at finde sin bold igen. 12/13 bliver buskryddet i næste uge.

Skulle du have idéer eller konstruktive bemærkninger til vores bane, så kontakt mig endelig.

Henrik Baltz Nielsen