Der er stadig meget vækst i græsset rundt om på banen. Der er faktisk så meget, at de frø der blev sået i de oprettede arealer på fairways for halvanden uge siden, allerede så småt er begyndt at spire. Derfor bruges der stadig meget tid på almindelig vedligehold i form af at rive bunkers, kippes fairways, semirough, greens mv.

Greens fremstod lidt for lysegrønne henover weekenden. I den forbindelse blev der tidligt Mandag morgen, inden skybrudende begyndte, gødet med jern og afspændingsmiddel.

Vi har de sidste år oplevet, at vi har fået Japansk Pileurt, som er en hastigt bredende og særdeles invasiv plante, i roughen på 9. hul ved sø nummer to og til højre for green. Planten er ganske ufarlig men kan overtage en stor del af rough arealerne, hvis man lader stå til. Pileurten er nu klippet ned, og vi følger nøje om vi nu kan slippe helt af med den.

Fairways på hul 2, 4 & 6 fremstår lidt høje lige nu. Det er vi opmærksomme på. I slutningen af næste uge, vil der nænsomt blive klippet med vores “Glider”, der er en rotorklipper nogenlunde i havetraktor størrelse. Det kommer naturligvis til at tage en smule tid. Vi håber, at om to ugers tid, at vi kan begynde at klippe alle tre fairways med vores gamle fairway klipper, som vi håber vil knuse de fleste af de småsten der nu er på førnævnte fairways.

Der er så småt begynde at forekomme lidt svamp på greens. Dette er helt normalt for årstiden. Vi holder øje med det, men er ikke så bekymrede. Vi begynder så småt, at klippe greens lidt højere, da greens bliver mere og mere fugtige, og for at mindske stress, således der er mere modstandsdygtige over for svampen. I næste uge top dresser vi greens igen.

Vi har i denne uge fået nyt kopbor til at lave hullerne i greens. Det nye kopbor stikker en smule dybere, hvilket har gjort at det nye udborede materiale, der skal i det gamle hul, tilpasses i stor grad manuelt. Dette har været en god øvelse, idet rodnette og filtlaget i greens kunne undersøges. Rodnettet er meget fint og filtlaget er mellem 2 – 2,5cm tykt, hvilket er ideelt. Så vi kan gå vinteren i møde, vel vidende at vi har gode og sunde greens.

Det var alt for denne uge. Skulle du have bemærkninger, observation eller konstruktive forslag til banen, så kontakt mig endelig.